lunes, 12 de marzo de 2012

volem fer un hort...



Avui tenim un nou tema per proposar als fillets de la classe....que hem de fer si volem tenir un hort, què podriem sembrar i com?


CONVERSA 8-03-12

Marçal- ses floretes i ses plantes se poden sembrar
Blai- o mongetes també
Ariadna- amb basura (es refereix a fems orgànic) ho tiren a sa terra i després creixen molt
Ian- no és basura és una cosa per sembrar freses
Fabiola- posen semillas i creixen
Jordi- si menjam molts de cacauets i ses pells els de posam dins una bossa i quan està molt plena ho posam a sa terra..
Joan- també ses espinaques se poden sembrar en un hort i fan molta força
Ian- hi ha una cosa a Truvi que és per plantar
Blai- per es caramerler es caramels surten però van amb sucre, però n'hi ha que no els hi veuen
Marçal- han de posar aigua amb una regadora
Gisela- es meu l'avi posa aigua a sa regadora i després surten tomàtics
Júlia- sa meva germana i jo ajudam a regar a sa mamà i a s'àvia meva
Ariadna- es meu l'avi té freses i maduixes i més coses i per sembrar han de posar aigua i basura i després surten semilles i després ses flors.
Blai- amb sa basura no creix res, li tiren més coses perquè surtin plantes, xuxes i de tot
Joan- han de menester un càvec per fer un clot enorme perquè sinó no hi creix res
Nacho- si és enorme vol dir molt gros molt gros, si és tan gros no anirà bé.
Fabiola- ses semilles creixen molt a poc a poc
Marçal- poden sembrar floretes
Jordi- a ca es meu l'avi tenc un càvec petitó per sembrar patates
Joan- se poden sembrar bastanagues
Ian- a jo m'agradaria sembrar fresas i xuxes
Blai- han d'anar molt alerta perquè si trpitgen una cosa no sortirà res mai més...


DESPRÉS DE PREGUNTAR A CASA QUÈ I COM HO PODEM FER; EN TORNEM A XERRAR

CONVERSA 12-03-12

Jordi- podem sembrar patates, maduixeres, pipides de carbassa, pipides són lo que posam dins sa terra
Marçal- com ses patates
Jordi- a ses patates els hi surten brua
Marçal- una "grua" molt grossa d'es camions
Alejandro-siii
Joan- sa brua de ses patates és com , com...
Ariadna- sa brua de ses pataes és una bosseta que....
Hugo- no existe sa brua de patates, clar, jo no ho veig...
Joan- s'àvia té julivert sembrat, allà a Fornells té una pastereta llarga, a vegades li surten ses herbes, sa mengen es julivert
Nacho- se herbes no tenen boca
Marçal- han de llevar s'herba alta
Blai- però no se la mengen
Joan- a ses plantes se'ls de mengen
Jordi- semillas i pipiden són lo mateix
Blai- però no li han de tirar basura perquè no aclaririen res..

EN AQUEST PUNT... na joana explica a què es referia n'Ariadna amb la basura, què on els fems, d'on surten i per a què serveixen...
Nacho- han de tirar fems
Marçal- caca de vaca
Ariadna- han d'esperar molt que se posi seca i se converteix en terra
Nacho- el terra el mullen
Blai- han de tenir molta paciència perquè sinó no creixen
Fabiola- ses plantes no es oden trepitjar perquè sinó es posen per avall
Aixa- noltros no tenim res sembrat
Joan- jo només uns quants de ramells dins un poalet llarguet que ja no surten maduixes
Ian- jo a vegades he sembrat amb l'avi a l'hort, fresas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario