lunes, 23 de enero de 2012

conversa sobre una noticia, un barco s'ha enfonsat!


El dijous després del pati ens vam asseure a conversar una mica, i mirau per on, vam trobar un tema d'actualitat, l'enfonsament del barco...
19-01-2012
Jordi- va caure
Ariadna- hi havia gent i va tombar
Fabiola- Es barco s'en va anar a fons, es va tombar així, hi havia molta gent
Blai- No hi havia prou barques de salvament i uns quants es van morir
Aixa- va xocar a una roca
Júlia- es meus papàs estaven veient ses notícies i van escoltar que un barco havia tombat
Ian- era a la 1, a la primera.Ho vaig veure a ca l'avi.
Joana- i com era a quest barco?? gross, petit, de veles?
Tots- era gross així (amb les mans)
Blai- roda per tot el món.Tenia un fumeral i amb un motor el feia burinar.
Aixa- el vaig veure a sa tela era molt gros.
Blai- jo el vaig veure per sa tele de ca l'avi i s'àvia, hi havia es cosins.
Ian- perque tu i jo erem a cas l'avis a sa mateixa hora
Jordi- es barco va xocar i dins es barco hi havia gent que sa va morir i gent que s'en va anar nedant a s'arena.
Blai- li va entrar aigua i s'en va anar a fons, van venir molts barcos deveres a salvar-los i un va venir amb ses siorenes obertes, crec que hi havia molta boira.
Jordi- tal vegada feia molt de vent i l'empenyia molt fort cap a ses roques
Joan- tal vegada amb s'ancora es va fer un forat i s'en va anar a fons.
Ian - jo vaig veure sa policia dalt es barco.


Donam la conversa per acabada i els proposo que si tenen fotos a casa d'algun diari la poden dur, l'endemà repetim la conversa per veure si saben més coses i si els que no havien participat el dia anterior ara ja ho fan.

20-01-2012
Nacho- jo ho vaig veure per sa tele, no per es diari
Fabiola- què és un diari?
Carla- es diaris els miren es papàs
Ian- hi havia dues sirenes que anaven a rescatar es senyors que estaven morts
Blai- es barco estava tombat perque feia molt de vent i trons i llamps i la mar va nar molt adeveres i van tirar es barco.
Fabiola- se va xocar a una pedra i unes sirenes el van salvar
Jordi- ses sirenes són dibuixos, no poden salvar senyors
Júlia- es barco quan se va xocar uns se van morir i altres no, i es policies les van salvar
Ariadna- però que van amb submarino o sense submarino?
Blai- hi havia un helicoptero tenia un llum i una corda, i sa corda va baixar, damunt sa corda hi havia un senyor
Ian- si feia molt mal temps l'helicoptero hauria caigut
Hugo- amb una corda no cau
Gisela- sa mamà meva ho va veure per es diari, se va ocar amb una pedra i se va rompre.
Jordi- no se va rompre se va enfonsar
Nacho- açò no era a Mercadal
Ian- era a Ciutadella perquè a Ciutadella hi ha una platja, es un poquet aprop però a lo millor havien agafat es barco a Maó.
Ariadna- però si Maó és massa aprop perquè sa meva mamà hi va anar quan va neixer na Paula
Júlia- el barco és enfora perquè va sortir per sa tele.

No hay comentarios:

Publicar un comentario